Psycholog
Diagnoza psychologiczna
- Funkcjonowanie intelektualne dzieci i dorosłych
Obejmuje:
Ocenę funkcjonowania intelektualnego dzieci i młodzieży w diagnozie trudności szkolnych. Zgodnie z najnowszymi wytycznymi Polskiego Towarzystwa Psychologicznego wykorzystujemy między innymi test Stanforda-Bineta.
Ocenę funkcjonowania intelektualnego osób dorosłych na życzenie zainteresowanego, a także po urazach głowy i w chorobach układu nerwowego. Diagnoza inteligencji jest przydatna w praktyce psychologicznej i psychiatrycznej, ponieważ daje podstawy do wnioskowania o przyczynach trudności, z jakimi zmaga się dziecko lub osoba dorosła.
- Diagnoza osobowości.
Dotyczy złożonego zbioru właściwości psychicznych jednostki, wpływających na stabilne w czasie i okolicznościach wzorce zachowań. Dotyczy sposobu spostrzegania i przeżywania siebie, świata, wydarzeń życiowych, innych ludzi oraz relacji. Diagnoza osobowości jest przydatna przy doborze sposobu prowadzenia ewentualnego leczenia farmakologicznego czy psychoterapii.
- Diagnoza neuropsychologiczna dzieci i dorosłych
Obejmuje ocenę sprawności procesów poznawczych: pamięci, koncentracji uwagi, mowy, funkcji wykonawczych, zdolności myślenia, a także procesów emocjonalno-osobowościowych. Stosujemy nowoczesne baterie testów oraz metody eksperymentalne. Dzięki diagnozie neuropsychologicznej możliwa jest ocena, jakie procesy poznawcze uległy obniżeniu wskutek np. urazu głowy, choroby układu nerwowego, uzależnienia, miażdżycy czy też innej choroby somatycznej, w której przebiegu dochodzi do uszkodzenia układu nerwowego. Oprócz deficytów oceniamy też mocne strony badanego, które można wykorzystać w procesie rehabilitacji. Diagnoza pozwala z dużym prawdopodobieństwem ocenić, czy deficyty wynikają z choroby lub uszkodzenia, czy też mają podłoże psychologiczne, np. emocjonalne. To rozróżnienie jest istotne dla późniejszego wyboru sposobu leczenia pacjenta.
- Wieloaspektowa diagnoza dzieci z elementami oceny systemowej.
Wykonywana przez dwóch doświadczonych psychologów pracujących w teamie z dzieckiem oraz systemem rodzinnym w celu zachowania największej możliwej obiektywności oceny. Na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym omawiamy z zainteresowanymi problem, oczekiwania oraz przedstawiamy ogólny plan działania razem z proponowaną ceną za konkretne punkty. Mieszczą się w tym min: kompleksowa diagnoza dziecka, spotkania indywidualne z dzieckiem, spotkania z całą rodziną, z rodzicami razem oraz osobno, omówienie wniosków z zaleceniami rehabilitacyjno – terapeutycznymi. W razie potrzeby wzbogacenia diagnozy przewidujemy konsultację pedagogiczną. Plan jest ustalany i wyceniany indywidualnie, w zależności od potrzeb klientów.
- Terapia podtrzymująca
Wsparcie psychologiczne osób w sytuacjach kryzysowych i ich rodzin
- Nauka metod uczenia się
Każdy wie, że uczyć się warto, ale co zrobić, by nauka przynosiła satysfakcję, była źródłem przyjemności, a nie frustracji? Ile razy słyszeliście narzekania dziecka, że znowu musi się uczyć? Ile razy musieliście niejako zmuszać dziecko do nauki? Przyczyn takiego nastawienia oczywiście może być wiele, ale warto pamiętać o jednej możliwej. Być może Wasze dziecko nie umie się uczyć efektywnie. Zadaniem nauczyciela jest nie tyle nauczanie, co wskazywanie sposobu uczenia się i towarzyszenie w zdobywaniu wiedzy i umiejętności. Nauczyciel ma często pod opieką bardzo wielu uczniów o różnym temperamencie, tempie uczenia się, a także ogrom materiału do zrealizowania. W takiej sytuacji bardzo trudno o zindywidualizowane podejście. Zespół Kliniki Dilige postanowił wyjść naprzeciw potrzebom zdobycia umiejętności uczenia się i przedstawia możliwość spotkań, na których poznacie Państwo wraz z dziećmi najefektywniejsze sposoby uczenia się – w oparciu o badania naukowe.
Oczywiście, z propozycji mogą skorzystać nie tylko dzieci – w każdym wieku można udoskonalić swoje techniki uczenia się.